Christian Thorbjørnsen er ny rektor på Bibelskolen Substans

Tar over for Johnny Omdal.

Simon Nystad
20.5.20

Bibelskolen Substans er en bibelskole som hører til i samme lokaler som Forum Scene i Bergen, og runder 300 elever i 2020. Skolen eies av kirkene Salt, Credokirken og Pinsekirken Tabernaklet Bergen.

Mai 2020 begynte Christian Thorbjørnsen som ny rektor på Bibelskolen Substans. Han tar over for Johnny Omdal som begynner som pastor på Sørlandet etter inneværende skoleår er ferdig.

Møt Christian Thorbjørnsen

Christian Thorbjørnsen

Christian forteller:

Hei! Mitt navn er Christian Thorbjørnsen. Jeg er 38 år, pastor i Salt Nordhordland og gleder meg vilt til å begynne som ny rektor på Bibelskolen Substans. Jeg er gift med Anja, har to barn og er en generelt begeistret type. Jeg har et hjerte for å se unge mennesker vokse i kjennskap til Jesus og finne og fylle den plass som Gud har for dem.

Jeg har en variert lederbakgrunn, hvor jeg har startet og ledet tenåringsarbeid i fire år, studentarbeid i tre år og plantet Salt Nordhordland. De siste årene har gått med til menighetsutvikling av Salt Nordhordland som hadde offisiell start i 2015, og som pastor vil jeg fortsette med dette i årene fremover.

Å være rektor på Bibelskolen Substans blir et nytt og spennende eventyr som jeg virkelig gleder meg til å ta fatt på med mye energi og engasjement. Å få være med og løfte elever til et liv med substans og engasjert etterfølgelse av Jesus er noe av det mest meningsfulle en kan drive med. Jeg gleder meg til å ta fatt på skoleutvikling og jobbe for at Substans i kommende år skal fortsette alt det fantastiske arbeidet som de siste åtte årene har gitt. I tillegg blir det spennende å se fremover og utvikle skolen, øke det praksisnære fokuset og se på nye muligheter for hva et bibelskoleår kan innebære.

Det er som er helt sikkert er at å investere i et år på Substans vil gi gevinst for resten av livet. Jeg er overbevist om at å sette av et år på bibelskole før en går i gang med studieliv, arbeidsliv, eller hva enn det er som ligger foran, vil være med å sette retning for veien videre. Ved å få etablert en solid plattform av kunnskap, kompetanse, erfaringer, praksis og gode varige vennskap, vil man sette et glimrende fundament for det livet som følger.

Bibelskolen Substans er velsignet med en fantastisk stab og vi ser virkelig fram til å bli kjent med deg som søker til høsten. Det kommer til å bli et definerende år du aldri glemmer!

Love, Christian.

Johnny Omdal om tiden på Bibelskolen Substans

– Substans er en fantastisk bibelskole. Det har vært berikende å møte så mange bra elever og kollegaer. I min tid har vi hatt elever fra hele Norge. Lindesnes i sør, Alta i Nord, Bergen i Vest og Halden i øst. I tillegg har vi hatt en rekke studenter utenfor Norge. For en berikelse.

– Mitt ønske har hele tiden vært å bygge en bibelskole der vi ser den enkelte. En skole der elevene får forløst potensiale som bor i dem, og som gir dem en tydelig retning for livet. Jeg har fått se at et år på bibelskolen Substans, virkelig er et liv med Substans.

Johnny Omdal

– Til høsten kommer jeg til å begynne som pastor i Justnes Misjonskirke i Kristiansand. Det ser jeg fram til med stor glede.

– Tusen takk til styre, kollegaer og alle elever jeg har fått dele disse årene med, og til ny rektor Christian Thorbjørnsen: Jeg heier på deg! Gi gass!

Christian Thorbjørnsen, ny rektor:

410 46 969 / christian@substans.co

Johnny Omdal, nåværende rektor:

984 23 910 / johnny@bibelskolensubstans.no

Søk idag til 2024/2025

Inntaksreglement


Takk for søknaden!

Vi gleder oss til å bli bedre kjent med deg!

Vår rektor Christian ringer deg i løpet av en ukes tid fra sitt mobilnummer 410 46 969 for å si hei og gi deg tilbakemelding på søknaden din. Er du lur lagrer du nummeret, så slipper du å få telefonskrekken med ukjent nummer. Si gjerne hei til oss, enten på Christian sitt nummer, eller ved å sende oss en e-post:

Skulle det gå et døgn uten at du har fått en bekreftelse på søknaden på e-postadressen du oppga, kan du gi oss en lyd på post@substans.co.

Oisann, noe gikk galt. Sjekk at alle feltene er fylt ut og prøv på nytt. Skulle problemene vedvare, kontakt oss.